Tryghedsopkald i Jelling er oprettet for at nå de gamle og ensomme borgere, der bor alene i eget hjem og ikke dagligt får besøg af hjemmeplejen.
Borgeren blivet ringet op hver morgen af en frivillig fra Røde Kors, en såkaldt ”ringer”, der checker om alt er, som det skal være.
Hvis borgeren ikke svarer, eller hvis der er andre problemer, kontakter ”ringeren” sundhedsvejleder eller anden myndighed/kontaktperson.
Organisering: 1 tovholder og 6 ”ringere”, der hver ringer en uge ad gangen.
Tovholder og ”ringere” mødes 3-4 gange årligt for at gøre status og aftale vagtplaner
Antal brugere af ordningen: 6-9
Tidsforbrug: 1-2 timer pr uge i de uger, hvor man er ”ringer”
Møder 3/4 x 2 timer pr. år.
Tovholder og ”ringere” mødes 3-4 gange årligt for at gøre status og aftale vagtplaner
Antal brugere af ordningen: 6-9
Tidsforbrug: 1-2 timer pr uge i de uger, hvor man er ”ringer”
Møder 3/4 x 2 timer pr. år.
Hvis I vil vide mere om tryghedsopkaldstjenesten, er I velkomne til at kontakte:
Gudrun Møller
tlf. 75871431
mail: gkm@jellingnet.dk
Gudrun Møller
tlf. 75871431
mail: gkm@jellingnet.dk